Film-Tech Suomi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Tee-se-itse DCP  (Luettu 14685 kertaa)

Tuomas Hauvala

• Seniori
  • Sivutoiminen digi-elokuvannäyttäjä
    • Profiili
Vs: Tee-se-itse DCP
« Vastaus #15 : 21.04.13 - klo:17:36 »

Linux... In a Mac...??? Not in a million years  ;D
Kirjattu
Kaikenlaisesta tekniikasta pienistä mikrosiruista suuriin hydraulisylintereihin kiinnostunut konemies/nörtti.

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #16 : 21.04.13 - klo:18:28 »

Ja niinhän siinä kävi, että onnistuin!
(Eikä tarvittu linuksia)

Pahvi kun olin niin olin käyttänyt ääkkösiä MXF tiedostojen nimissä... ;D Ei näin...
Kirjattu
Kaikenlaisesta tekniikasta pienistä mikrosiruista suuriin hydraulisylintereihin kiinnostunut konemies/nörtti.

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #17 : 25.04.13 - klo:17:28 »

Kas kummaa, sehän jopa suostui pyörimään Dolby/Barco kombolla :D

Kiitokset Jussille laadukkaista ohjeista ja viitsimisestä :)
Kirjattu

Jussi Siponen

• Ylläpitäjä
  • Seniori
  • The hamster in the wheel keeps running...
    • Profiili
« Vastaus #18 : 26.04.13 - klo:16:52 »

Pahvi kun olin niin olin käyttänyt ääkkösiä MXF tiedostojen nimissä... ;D Ei näin...

Näinhän se on, että koska tietotekninen valo nousee Ameriikin ihmemaasta, on aakkosissa vain kirjaimet A-Z.

Pätee muuten myös playlistien nimiin Dolbyssa: vaikka käyttöliittymä antaakin nimetä esityksiä vapaasti, Dolby varoittaa tekemästä niin -- esitystä ei välttämättä pysty valitsemaan esitettaväksi, jos nimessä on omituisia merkkejä...

Mitenhän monta vuosikymmentä näiden kanssa vielä saakaan tapella, ennen kuin kaikki käyttävät Unicodea aina ja kaikkialla?
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #19 : 03.09.13 - klo:05:20 »

Taisi ottaa tuo OpenDCP:n JPEG 2000 konvertointi ottaa hieman tehoja, kun MacBook Pro kuulosti lentoonlähtevältä avaruussukkulalta ja prosessienvalvonnan mielipide suoritinkäytöstä oli "hieman" omituinen (kts. kuva) ;D Mutta nyt onnistuin kertayrityksellä :D
Kirjattu

Jussi Siponen

• Ylläpitäjä
  • Seniori
    • Profiili
« Vastaus #20 : 03.09.13 - klo:08:54 »

Itseasiassa ei ollenkaan omituista, tuollaisia lukemia haluatkin nähdä.

Pakkaus tapahtuu useammassa säikeessä rinnakkain ja 100% tarkoittaa yhden prosessoriytimen täyttä kapasiteettia. Koneessasi on kuitenkin moniydinprosessori ja jos ne saa kaikki työskentelemään täysillä, pakkaus valmistuu nopeammin.

Tässä on siis käytetty kuuden ytimen täyttä kapasiteettia (kaikkiaan kahdeksasta?).
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #21 : 03.09.13 - klo:11:26 »

Sinällään hassua, että eihän tässä macissa ole kuin 2,4 GHz neliytiminen Intel Core i7 -prosessori (Turbo Boost jopa 3,4 GHz) Tässähän on enemmän ytimiä mitä on luvattu ;D
Kirjattu

Jussi Siponen

• Ylläpitäjä
  • Seniori
    • Profiili
« Vastaus #22 : 03.09.13 - klo:13:43 »

Sinällään hassua, että eihän tässä macissa ole kuin 2,4 GHz neliytiminen Intel Core i7 -prosessori

Intelin hypersäikeistys (Hyper Threading Technology - HTT tai HT) näyttää käyttöjärjestelmälle saman verran "ylimääräisiä" virtuaalisia ytimiä kuin suorittimessa on todellisia ytimiä (=kaksinkertaistaa käyttöjärjestelmälle näkyvän ydinmäärän).

Monta säiettä hyödyntävissä ohjelmissa tämä antaa 5–30 prosenttia lisää suorituskykyä verrattuna ei-HT-suorittimiin (tai jos HT on kytketty pois päältä).
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #23 : 03.09.13 - klo:18:30 »

Sen verran ruutia koneessa kuitenkin on, että iTunesin aukiolo samaan aikaan ei hidastanut pakkausta yhtään :D Kokeilin tänään seuraavaa DCP:tä, jonka jo testasin teatterilla. Jälleen toimivaa kamaa :D

P.S. Testipätkänä oli http://www.youtube.com/watch?v=SQl2FjaKCAQ

;D
Kirjattu

TLinden

• Täysjäsen
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #24 : 04.09.13 - klo:15:08 »

Linux... In a Mac...??? Not in a million years  ;D

Aikanaan vielä, kun Mac-rauta oli yleistä pc-rautaa huomattavasti parempaa, niin kyllähän siinä Macin omaa suljettua ja rajoitettua käyttöjärjestelmää avoimempaa Linuxia haluttiin ajaa... Muistaakseni joskus Itse Linus Torvaldsillakin oli PowerPC käytössä. Nykyään käsittääkseni Asus valmistaa Macin kannettavat, pöytäkoneista en tiedä. Ehkä tilanne on sitten nykyään eri, toistaal ihmeen moni asentaa Maciinsta jopa Winodwsin. :O Ei nyt topiciin kyllä suuresti liity. :D
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #25 : 04.09.13 - klo:18:46 »

OFFTOPIC jatkuu vielä yhden viestin:
Oikeassa olet TLinden, Linus Torvalds on tänäkin päivänä Mac Book Airin iloinen omistaja. Mullakin on tällä hetkellä Macissa virtuaalikone linuksia varten, ihan räpläysmielessä. Ehdottomasti olen kuitenkin sitä mieltä, että tekninen laite on parhaimmillaan kun softa ja rauta tulee samalta lähteeltä ;D
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #26 : 19.10.13 - klo:11:26 »

Bongasin tälläisen DCP-builder "for monkeys" version netistä:

http://dcpomatic.com/index.php

• Open source
  • Toimii kuin converter-sovellus

Kukaan kokeillut yhteensopivuutta servereiden kanssa?
Kirjattu

tjp

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #27 : 20.10.13 - klo:21:49 »

Kukaan kokeillut yhteensopivuutta servereiden kanssa?

Testasin päivällä mac-versiota nopeasti. Tein DCP:n suoraan digijärkkärillä kuvatusta mov-tiedostosta. Ohjelmalla sai jopa skaalattua videon automaattisesti oikeaan kokoon ja äänetkin tuli mukaan. Hienosti näkyi DSS220:n kautta. Erittäin positiivinen ensivaikutelma jäi tästä ohjelmasta!

« Viimeksi muokattu: 07.11.13 - klo:05:57 kirjoittanut tjp »
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
    • Profiili
« Vastaus #28 : 21.10.13 - klo:09:36 »

Minäkin kokeilin Mac-versiota tänään, ja erityisesti ilahdutti convertoinnin nopeus.
Siihen mihin minulla, graafisen käyttöliittymän aikakaudella syntyneellä nörtillä menee päätteen ja OpenDCP:n kanssa puolesta tunnista tuntiin, meni tällä ohjelmalla n.10 min :D Erittäin hyvä ohjelma  ;D
Kirjattu

Jussi Siponen

• Ylläpitäjä
  • Seniori
    • Profiili
« Vastaus #29 : 21.10.13 - klo:17:03 »

Kts. DCP-o-matic:n Supporters -sivu

;D
Kirjattu