Film-Tech Suomi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Puhdistus - enkö oikein tajunnut tätä?  (Luettu 2777 kertaa)

TLinden

• Täysjäsen
    • Profiili
    • Sähköposti
Puhdistus - enkö oikein tajunnut tätä?
« : 30.01.13 - klo:08:10 »

Kun tuli ko. elokuva vihdoin näytettyä, niin en kyllä viitsinyt kokonaan katsoa. Projektorikopin monitorikaiutin on ollut rikki jo pitkään, joten kopin puolella ei ääniä kuule. Kävin ensimmäisen kelan aikana katselemassa salin puolella pidemmänkin pätkän ja sitten toisen kelan lopun, mutta hyvin negatiivisen ja muutenkin vastenmielisen kuvan elokuvasta sain. Kriitikot ovat tätä kuitenkin ylistäneet, itse en suosittelisi katsomaan. En usko, että elokuvan kokonaan katsominen olisi mielipidettäni muuttanut. Vaimo katsoi kokonaan, eikä myöskään pitänyt.
Kirjattu

Elise Brandt

• Ylläpitäjä
  • Seniori
  • Resident know-it-all.
    • Profiili
Vs: Puhdistus - enkö oikein tajunnut tätä?
« Vastaus #1 : 03.02.13 - klo:15:37 »

Jees... Joensuussa kävin siinä ennakossa katsomassa mutta jouduin luikkimaan pihalle vajaan tunnin jälkeen, ei kantti kestäny herkkähermoisella. En laskenut kuinka monta luikkijaa lähti ennen minua mutta ei niitä ihan paria ollut... maksavia asiakkaita ei vissiin lähtenyt meillä yhtään mutta varoiteltiin kaikkia nuorempien kanssa tulevia että on syytä meittiä kahteen kertaan ja olla tietoinen siitä mitä on menossa katsomaan. Onneksi niin moni oli kirjan lukenut niin sisältö ei ihan yllättänyt, mulle tuli meinaan aivan puun takaa. *puistatus*
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
  • Sivutoiminen digi-elokuvannäyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.02.13 - klo:16:58 »

Itselle tuli kanssa "puun takaa" kun olin Ensi-iltana näyttövuorossa. Karseaa katseltavaa, mutta ilmeisesti nykymaailma tarvitsee tälläistä ******! liikkuvaa kuvaa ja väkivaltaa. Olen YHÄ sitä mieltä, että luokittelija on ollut idiootti kun ei lätkäissyt siihen K-18 lätkää... (Liiallinen innostus, pahoittelen)
« Viimeksi muokattu: 17.02.13 - klo:22:34 kirjoittanut Tuomas Hauvala »
Kirjattu
Kaikenlaisesta tekniikasta pienistä mikrosiruista suuriin hydraulisylintereihin kiinnostunut konemies/nörtti.

Tero

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 04.02.13 - klo:10:24 »

On päivän selvää, ettei Puhdistus ole nykyisillä ikärajakriteereillä K18. Ikärajat kun eivät ihan täysin ole fiilis- tai mielipidekysymyksiä (onneksi).

Kriteerit Puhdistuksen liittyviä sisältökriteerejä voi syynätä vaikka näistä linkeistä:
- Väkivalta: http://www.meku.fi/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=14&Itemid=333&lang=fi
- Ahdistus: http://www.meku.fi/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=16&Itemid=335&lang=fi

Ja jos tuntuu, että luokittelija on tyrinyt, ei kun pyytämään ikärajan tarkistusta https://www.surveymonkey.com/s/ikarajantarkistus
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
  • Sivutoiminen digi-elokuvannäyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.02.13 - klo:16:19 »

Jep, olen kyllä tietoinen näistä kriteereistä, sekä mekun luokittelustandardeista. Luokittelija on toiminut täysin oikein, ja häntä idiootiksi haukkuessani saatoin olla hieman ilkeä. Kyseessä on vain henkilökohtainen mielipiteeni, joka ei todellakaan välttämättä ole oikea. On vaikeaa luokitella elokuvia, kun vaihtoehdot menevät niin suurin portain. Näinollen todettakoon, että luokittelu on ollut ihan oikea.
Kirjattu
Kaikenlaisesta tekniikasta pienistä mikrosiruista suuriin hydraulisylintereihin kiinnostunut konemies/nörtti.