Film-Tech Suomi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Jäsenten esittely (who the frak are you!)  (Luettu 2343 kertaa)

Elise Brandt

• Ylläpitäjä
  • Seniori
  • Resident know-it-all.
    • Profiili
Jäsenten esittely (who the frak are you!)
« : 28.02.14 - klo:09:59 »

Uutta porukkaa on kertynyt sen verran, että on varmaan taas aika esittäytyä, kaikki yhes koos. Kuka olet, millä paikkakunnalla vaikutat, millainen työnkuvasi on ja millaisten laitteiden kanssa tulet toimeen. Ja muuta mielenkiintoista!

Aloitus tästä: Minä olen Elise, pyöritän perheyrityksenä toimivaa teatteria Kouvolan Kuusankoskella (kolmisalinen Studio 123, www.studio123.fi www.facebook.com/studio123 ) ja siinä sivussa alternative content / event cinema -levitystoimintaa kanssa. Ja tietty se yksi leffakin on nyt meiltä tulossa, duh.

Vehkeet meillä on Barco/Dolby ja satelliittivastaanottoa tehdään tasaisesti koko ajan, noin kerran-pari kuussa.

Kuka sie oot?
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
  • Sivutoiminen digi-elokuvannäyttäjä
    • Profiili
Vs: Jäsenten esittely (who the frak are you!)
« Vastaus #1 : 01.03.14 - klo:02:04 »

Hei kaikille ja kiitos Eliselle hienosta keskustelunavauksesta. Tälläistä onkin jo kaivattu :)

Olen Tuomas, graafisten käyttöliittymien aikakaudella vuonna 1994 syntynyt kaikenlaisen tekniikan (niin moottori-, ajoneuvo- kuin tieto- sellaisen) "asiantuntija" (jos en tiedä, otan asiasta selvää arvailen harvemmin). Oikeasti opiskelen juristiksi, joten tämä tekniikka kaikissa muodoissaan on enemmän harrastus. Vakituinen kiinnitys elokuvamaailmaan minulla on kotipaikkakunnallani, missä palvelen teknisen vastaavan "virassa"  Joutsan Kinolla. www.joutsa.fi/kinoYhtäkään filmikelaa en ole pyöräyttänyt, saatika että osaisin :D vaan minut värvättiin digitalisoinnin yhteydessä töihin suunnattoman ymmärryksen ja syntymävuoden perusteella vuonna 2012.

Ala vei mennessään, pohjana minulla oli kokemusta normaaleista äänentoisto ja esitysvalojärjestelmistä, sillä olen myös puoliammattimainen AV-teknikko.  Tätä ponnahduslautana käyttäen toimin nyt Elokuvateknisenä konsulttina myös Keski-Suomen Elokuvakeskukselle. "Naapuriapua" annan niin täällä foorumilla kuin vaikka paikanpäälläkin, jos ongelmakohde  sattuu olemaan kulkureitin varrella. 

Tutut tekniset vermeet:

Elokuva-alalta
Barco DP2K-12C ja -10S
Dolby DSS 200 ja 220

Off-topic alalta:
Mercedes Benzien metkut
Erilaisten ennemmän tai vähemmän kuraisten maatalous- ja maanrakennuskoneiden metkut
Kaikki tietokoneet joissain on graafinen käyttöliittymä

Hauskoja faktoja:

Kannatan Haukatulla Omenalla varustettujen tuotteiden ekosysteemiä
Olen heijastunut Prometheuksen ensi-illan koulutettavien silmien alla täydelle salille yleisöä sekä salin kattoon, seinille ja lattialle samanaikaisesti (kuva osui siis kaikkialle muualle, paitsi kankaalle ;D )  tämä tapahtui uran alkuaikoina
Olen kirjoittanut tietääkseni ensimmäisen suomenkielisen digicinemalaitteiston (hyvin vajaan)  käyttöoppaan. (Mikäli joku tietää tämän vääräksi, niin korjatkaa HETI!)

Estradi on avoinna seuraavalle, jos jaksoit lukea tänne asti, anna itsellesi taputus selkään :D

Kirjattu
Kaikenlaisesta tekniikasta pienistä mikrosiruista suuriin hydraulisylintereihin kiinnostunut konemies/nörtti.

Janne

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #2 : 03.03.14 - klo:12:11 »

Moi !

Täältä löytyis yksi ihan keltanokka joka on saannut paljon apua näistä keskusteluista.

Eli 20 vuoden työt kehityvammaisten hoitajana meni kolme vuotta sitten pain helvettiä kun yritin kiivetä hierarkiassa...tuli seinä vastaan työpaikkakiusaamisen muodossa, ja lopulta oyin lopputilin. Noin vuosi sitten ilmaantui sitten mahdollisuus digielokuvaesittäjänä johon tartuin, ja tässä sitä ollaan.

Bio Sydväst on ollut olemassa jo ennen digiaikaa ja on Paraisten kaupungin omistuksessa. Näytän elokuvia joka toinen viikko Paraisten Kaupungin aluella; Nauvossa, Korppoossa, Houtskarilla, Iniössä ja Paraisilla. Suurin osa ajastani menee roudaamisen ja tien päällä, samaa tekniikkaa kun käytetään näissä paikoissa. Kangasta löytyy valmiina kaikissa paikoissa, mutta ainut "oikea" esityspaikka kaltevalla katsomolla löytyy Paraisilta. Yleisöä on tähän saakka ollut 5 - 180.

Kokemukset tekniseltä puolelta aika vaatimattomat, mutta halu oppia on !

Projektorina : Barco DP2K-10Sa
Serveri : DoReMi imb
Ääni : Dolby Digital Cinema CP750
3D : XPand One
5 x JBL akt. kajareita.

Kuten sanottu, kokemuksia elokuvan ja ylipäätään digitekniikan alueelta suht vähäistä ja itseopittua. Koska olen hääräillyt kulttuuriympäristöissä suuri osa vapaajastani, mm paikallis teatteriyhdistyksen jokapaikanhöylääjänä, niin olen kuitenkin "joutunut" tekemään kaikenlaista..Olinhan kerran äänimiehenäkin kesäteatterissa :).

Omat intressitkin (elektroninen musiikki) osittain liittyy digitekniikkaan, vaikka siinä tapauksessa enemmän nojaan analogipuoleen :).

Juu, ja syntynyt Pohjanmaan rannikkoseuduilla, joten suomenkieli on tullut käytännön kautta - pahoittelen mahdollisia kielellisiä pieruja nyt ja tulevaisuudessa :).
Kirjattu

TLinden

• Täysjäsen
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 09.03.14 - klo:20:00 »

Hei,
itse olen "moniammattilainen" eli tutkinnot löytyy kasvatustieteestä, tietotekniikasta ja sähköalalta. Pienimuotoisessa kunnan ylläpitämässä elokuvateatteritoiminnassa olen toiminut koneenkäyttäjänä loppuvuodesta 1999 alkaen. Päätoimena olen tällä hetkellä ekaluokkalaisten luokanopettaja (ensimmäinen ja varmaan viimeinekin kerta tässä haastavassa tehtävässä), sivutoimina sitten elokuvahommien lisäksi lähes kaikki tietotekniikkaan liittyvä korjaus- ja tukipalvelutoiminta, sähköasennukset ja -laitekorjaukset ja tarkoitus olisi uutena alanvaltauksena moottoriajoneuvoihinkin vielä perehtyä, harrastusta niiden parissa on kanssa kohta ollut 15 vuotta. Ehkä tutkintokin vielä tähtäimessä.
Kirjattu

Tero

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.03.14 - klo:11:50 »

Koneenhoitaja-vahtimestarin hommat aloitin -92. Nyttemmin enempi tällaista: http://linkd.in/1nbYU2i
Kirjattu

Hynde

• Tulokas
  • *
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 20.03.14 - klo:08:25 »

Heipä hei.

En juurikaan ole kirjoitellut tänne, mutta lukenut kyllä ahkerasti.
Olen työskennellyt vuodesta 1987 erilaisen esitystekniikan parissa, alkuvuodet rokkibändien kanssa ympäri suomea (MS-Audiotron), sittemmin tanssia (Raatikko) ja teatteria (HKT), kunnes päädyin vuonna 2000 nykyiseen työpaikkaani Mediakeskus Lumeeseen.
Meillä ei ole maksullista elokuvateatteritoimintaa, vaan olemme ihan elokuvaopiskelijoiden leikkikenttänä ja myös paljon seminaari ym. käytössä.

Laitteina: Christie cp2220 - Dolby DSS200 - AP20 -  Meyer EXP - 35mm - 16mm - ym. alternativet

T: Hynde

« Viimeksi muokattu: 20.03.14 - klo:08:55 kirjoittanut Hynde »
Kirjattu