Film-Tech Suomi

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  

Uutiset:

Kirjoittaja Aihe: Grafiikkaprosessorilla (GPU) kiihdytetty DCP:n pakkaus  (Luettu 1554 kertaa)

Jussi Siponen

• Ylläpitäjä
  • Seniori
  • The hamster in the wheel keeps running...
    • Profiili

Keillä on käytössä Fraunhoferin easyDCP -- viimeisimmässä päivityksessä tuli GPU-kiihdytys Creator-sovellukseen JPEG2000-pakkaukseen (Player-sovellus oli käyttänyt sitä jo aikaisemmin purkamiseen ja väriavaruuden muuntamiseen XYZ -> RGB).

Olin vatuloitunut jonkin aikaa uuden näytönohjaimen hankkimista. Olin aiemmin hankkinut Tommi G:n vinkistä Samsungin valmistaman edullisen UHD-näytön ("4K") ja vanhalla näytönohjaimella siitä ei saanut kaikkea irti. Tämä sai nyt vetämään liipasimesta.

Kokeilin minuutin kestoisella (30fps) testipätkällä sekä CPU- että GPU-pohjaista pakkausta ja vaikutus on varsin selkeä  :D

CPU encoding (i7 950 @3.07 GHz)

Generating Package started at: 2015-07-09T23:30:13
Generating Package successfully finished at: 2015-07-09T23:33:18
Generating Package took: 3 minute(s) 5 second(s).
Project Type: 2k
Number of Encoders on CPU: 4

GPU encoding (MSI GTX 970 Gaming 4G)

Generating Package started at: 2015-07-09T23:34:41
Generating Package successfully finished at: 2015-07-09T23:35:39
Generating Package took: 58 second(s).
Project Type: 2k
GPU Encoders: GeForce GTX 970
Kirjattu

Tuomas Hauvala

• Seniori
  • Sivutoiminen digi-elokuvannäyttäjä
    • Profiili
Vs: Grafiikkaprosessorilla (GPU) kiihdytetty DCP:n pakkaus
« Vastaus #1 : 10.07.15 - klo:08:28 »

Wau! Mulla olisi tiedossa firma jolle voitaisiin rakentaa pientettereiden tarpeita varten "etäserveri" DCP-o-maticin pyöritystä varten. Siitä voisi pienellä korvauksella ostaa käyttöoikeuden, ja muodostaa DCP-paketteja "hitusen" nopeammin... Olisiko porukalla kiinnostusta?
Kirjattu
Kaikenlaisesta tekniikasta pienistä mikrosiruista suuriin hydraulisylintereihin kiinnostunut konemies/nörtti.